Max ICT B.V. maakt gebruik van cookies en vergelijkbare technieken voor functionele, analytische
en marketing-doeleinden. Onze functionele cookies zorgen voor een goed werkende website. De
analytische cookies helpen ons om te ontdekken hoe klanten onze site gebruiken, zodat wij deze
kunnen verbeteren. Daarnaast gebruiken we marketing-cookies, waardoor wij advertenties op jouw
interesses kunnen aanbieden.
Klik op “Alle cookies toestaan” om te ze te accepteren. Kies je voor weigeren? Dan plaatsen we
alleen functionele en analytische cookies. Je kunt je voorkeuren aanpassen door op ‘voorkeuren
aanpassen’ te klikken.
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze Privacy Policy en ons Cookiebeleid. Maak hieronder de keuze welke cookies je wilt gebruiken.
De Nieuwe Kampioen voor de Gewone Gamer
Ontworpen voor de aan adrenaline verslaafde geesten van fanatieke gamers, voor het leveren van ongelofelijke prestaties. Sapphire maakt eigenschappen die normaal alleen voor enthousiastelingen zijn, beschikbaar voor het gewone publiek, met de RADEON X1950 PRO. De SAPPHIRE X1950 PRO zal u wakker schudden en uw geest bevrijden van de beperkingen van PC hardware, zonder dat u daar een fortuin voor neer hoeft te tellen. Sapphire producten staan bekend om hun extreme prestaties en betrouwbaarheid. De Sapphire X1950 PRO is een welkome toevoeging aan de familie met zijn robuuste hardware, zoals de bekende X1950 GPU, 256MB GDDR3 geheugen, ondersteuning voor CrossFire, DirectX en OpenGL acceleratie met verbeterde ondersteuning voor de Windows Vista™ 3D omgeving. Ervaar de kampioen van de prijs/prestatie verhouding met de Sapphire X1950 PRO!
Kenmerken
- 36 pixel shader processors.
- 8 vertex shader processors.
- Tot 256-bit 8 kanalen GDDR3 geheugen interface.
- Native PCI Express® x16 bus interface.
- Plug-and-play (native) CrossFire™.
Shader Technologie
- Ondersteuning voor Microsoft® DirectX® 9.0 programmeerbare vertex en pixel shaders in hardware.
- Shader Model 3.0 vertex en pixel shader ondersteuning.
- Snelle 32-bit floating point processing.
- High dynamic range rendering met ondersteuning van floating point blending en anti-aliasing.
- High performance dynamic branching en flow control.
- Alle functies worden ook ondersteunt in OpenGL® 2.0.
Anti-Aliasing en Anisotropische Filtering
- 2x/4x/6x Anti-Aliasing modes.
- Sparse multi-sample algorithme met gamma correctie, programmeerbare sample patronen en centroid sampling.
- Nieuwe Adaptive Anti-Aliasing stand.
- Temporale Anti-Aliasing.
- Lossless Color Compression (tot 6:1) op alle resoluties, tot en met breedbeeld HDTV.
- 2x/4x/8x/16x Anisotropische Filtering standen.
- Tot 128-tap texture filtering.
- Aanpasbaar algoritme met prestatie- en kwaliteitsopties.
- Verbeterde rendering met hogere subpixel precisie en LOD berekeningsniveaus.
- Nieuwe rotational rendering stand van hoge kwaliteit.
3Dc+™ — Geavanceerde Texture Compressie
- 4:1 compressie van hoge kwaliteit voor normale maps en luminance maps.
- Werkt met ieder enkel- of dubbelkanaals data formaat.
Ring Bus Geheugen Controller
- Programmeerbare onderhandelingslogica maximaliseert de geheugenefficiëntie, met mogelijkheid tot het upgraden van software.
- Nieuw volledig associatief texture, kleur en Z cache ontwerp.
- Hiërarchische Z-Buffer met Early Z Test.
- Lossless Z-Buffer Compressie (tot 48:1).
- Snel Z-Buffer Wissen.
- Z Cache geoptimaliseerd voor het renderen van schaduwen in real-time.
- Geoptimaliseerd voor prestaties op hoge beeldresoluties, tot en met breedbeeld HDTV.
Avivo™ Video en Display Engine
Nieuwe geavanceerde videofuncties, waaronder hi-fi gamma, kleurcorrectie en schaling.
Dubbele onafhankelijke beeldschermcontrollers die echt 30 bits per pixel ondersteunen over de gehele display pipe.
Geheel symmetrisch op beide koppen.
Elke beeldscherminterface ondersteunt resoluties groter dan 2560x1600.
Geavanceerde DVI mogelijkheden, waaronder 10-bit, 16-bit HDR output.
YPrPb component output voor de directe aansturing van HDTV beeldschermen.
Naadloze integratie van pixel shaders met video in real time.
MPEG1/2/4 decode en encode versnelling.
Ondersteunt DXVA.
Hardware bewegingscompensatie, iDCT, DCT en kleurruimte conversie
Decodering van alle formaten DTV/HDTV.
Instelbare per-pixel de-interlacing en frame rate conversie (temporele filtering).
CrossFire™
Meerdere-GPU technologie.
Vier standen.
Alternatieve frame rendering voor maximale prestaties.
Supertiling voor optimale verdeling van de belasting.
Scissoring voor compatibiliteit.
Super AA voor maximale beeldkwaliteit.
Native ondersteuning van CrossFire vereenvoudigt de installatie doordat geen speciale slave of master hardware nodig is.
24-bit CrossFire verbinding voor hoge resoluties en refresh rates.
Ondersteunt een enorm aantal platformen, zowel van Intel als AMD.